Välkommen...

…till min blogg!

En blogg med doft av vintage och en känsla av


shabby chic!

Det handlar om passionen för lantlig och romantisk heminredning. Jag bjuder på tips och idèer och hoppas på att kunna inspirera.




Varmt välkomna!


tisdag 18 maj 2010

Sommar!

Vilket underbart väder, man blir ju bara såå lycklig. Det är märkligt vad lite solstrålar kan påverka sinnet. Allt känns mycket roligare och lättare, när det är solsken... som värmer.
Jag har suttit ute mellan kunderna och intagit massor med solenergi.. Hoppas jag får lite färg på mina stackars bleka ben...kanske ploppar några fräknar fram på näsan också, dom små prickarna som jag hatade när jag var liten, men lärt mig tycka om ju äldre jag blivit.

Här kommer lite bilder från helgens trädgårdssysslor.



Man tager vad man haver...mitt lilla miniväxthus av en gammal trälåda och några gamla fönster.


En fågelbur jag fyndade för 40 kr på en loppis här i Bålsta.
Sonen min skrattade och frågade vad jag ska med en fågelbur till?
-man kan ju inte ha en fågelbur utan fåglar!!



Ja, då fick det bli lite fåglar i buren, så sonen vart nöjd...

3 kommentarer:

  1. Gud vad fint det blev med fågelburen, du är så påhttig du.

    SvaraRadera
  2. Oj vad fint det blev med fågelburen!Kanon att du kom på det jag tittade på den och sa till min dotter,skall vi köpa fåglar?Inte tänkte jag att man kunde andvända den till något så snyggt!
    Du är riktigt påhittig kul skulle också vilja vara det lite mera!
    Må så gott
    Krmar Millan

    SvaraRadera
  3. Tackar...ja, ibland så klickar det till! Eller egentligen så finns det mycket idèer i mitt huvud men man har inte alltid dom rätta grejjerna eller tid som skall räcka till. Men jag kommer väl att ha mycket utav den ena varan iaf, efter att jag stängt butiken nästa vecka!
    Kram
    Päivi

    SvaraRadera