Välkommen...

…till min blogg!

En blogg med doft av vintage och en känsla av


shabby chic!

Det handlar om passionen för lantlig och romantisk heminredning. Jag bjuder på tips och idèer och hoppas på att kunna inspirera.




Varmt välkomna!


lördag 1 maj 2010

1:a Maj




Tre härliga lediga dagar att få pyssla om mitt hem och min trädgård. Som alltid har jag miljoner med saker jag vill göra, men jag får nog sätta mig ner och vara realistisk. Vad är rimligt att hinna med...? Byta gardiner i sonens rum, snickra ihop en hatthylla, plantera lite blommor, vårrusta altanen...och sen finns det självklart lite tråkiga måsten också..
(Bilden lånad från my first room, bara en lite påminnelse om att fånga dagen och ta vara på den på bästa sätt!)
Hoppas ni alla får en trevlig helg, med mycket


"Må-bra-sysslor"

Kram

Päivi

2 kommentarer:

  1. Ja alltid har man en hög med måsten och och en större hög med det man skulle vilja göra :-) Hoppas att du ha beta av några punkter på din roliga lista också!!! Vi har haft en arbetsam men härlig helg, den bästa sorten när man känner att man varit duktig och förtjänar en klapp på huvudet och samtidigt har haft det roligt :-) kram på dig fina du och tack ännu en gång för din fina kommentar hos mig!/ Tess

    SvaraRadera
  2. Hej! Jo, jag fick en hel del gjort av både det roliga och det mindre roliga. Men det bästa var nog att min dotter och mitt barnbarn var hos mig Lö-Sö, så jag fick en stor ranson av mys och gos.
    Må så gott i det härliga vädret //Päivi

    SvaraRadera