Välkommen...

…till min blogg!

En blogg med doft av vintage och en känsla av


shabby chic!

Det handlar om passionen för lantlig och romantisk heminredning. Jag bjuder på tips och idèer och hoppas på att kunna inspirera.




Varmt välkomna!


söndag 9 maj 2010

Man vet aldrig vad som lurar bakom hörnet!








Igår när jag hade varit och tränat och var på väg till butiken, så stötte jag på en underbar skylt..."LOPPIS". Jag fick nästan tvärnita och backa lite grann, för detta måste man ju undersöka tänkte jag.




Det var ju tur att jag gjorde det, för jag hittade jättefina saker. Hittade bla. flera påsar med ornament (tror jag att de kallas) för endast 5 kr/styck. Dessa är utav plast men det kommer inte att synas sedan. Man bara limmar på dessa, och sedan målar man in dom där de ska sitta. Snyggt på möbler, dörrar etc.




Det lilla bordet tyckte jag hade en sådan fin form, så jag kunde inte låta bli att köpa den för 125 kr! Den ska jag självklart måla om, för den tidigare ägaren hade målat konstiga svarta streck på den?? Ja, han eller hon tyckte väl att det var dekorativt. Dom fina järndekorationerna i form av blommor och blad tänkte jag skulle få en guldig slitning.





Tavlan jag köpte hade jag bara tänkt använda ramen till något, men jag målade alltihopa, även själva motivet med vit färg, så att strukturena fortfarande syntes. Jag tror jag ska fästa någon vacker bild på den..vi får se vad det blir.





Köpte även ett skåp som jag ska ha över kökssoffan, den får ni se bild på senare..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar