Välkommen...

…till min blogg!

En blogg med doft av vintage och en känsla av


shabby chic!

Det handlar om passionen för lantlig och romantisk heminredning. Jag bjuder på tips och idèer och hoppas på att kunna inspirera.




Varmt välkomna!


tisdag 25 maj 2010

Kommer ni ihåg?

Nu är bordet klart som jag visade för några inlägg sedan...

Knoppen hittade jag på Indiska 2 stycken för 29:-!! Den var så bra för att den var så liten och näpen. Vit med guld detaljer, precis så som jag målade bordet! Ornamentet blev "grädden på moset" (ornamenten som jag hittade på samma loppis som bordet). Detta fick bli ett litet smyckesbord i hallen utanför vårat sovrum. Vårat sovrum ligger längst bort, långt bakom i huset. Man måste gå igenom tvättstugan och en liten hall för att komma dit...perfekt när man har två undomar, som gärna sitter vid datorerna sent på kvällar och nätter. Hallen har tidigare varit väldigt tråkigt, men nu har även den fått en riktig ansiktslyftning!


Före


Efter






Idag öppnar butiken klockan 11.30 och vi stänger 17.00
Välkomna!


3 kommentarer:

  1. Åh vad fint det blev, med alla fina saker.
    mysigt.

    SvaraRadera
  2. Men vad duktig du är!Den blev ju otroligt fin!
    Kul när man får sakerna så otroligt fian och framförallt billiga!
    Fågelburen blev också jätte fin!Du kanske skulle börja med att renovera upp gammla möbler och sälja?Skulle nog passa dig tror jag!
    Hoppas att det går bra på slutspurten med butiken,även om vi tycker det är jätte tråkigt att du inte skall finnas längre!

    Kram Millan

    SvaraRadera
  3. Tackar! Jag kör igång nätbutiken så fort jag kan...sen får vi se om jag hittar en bättre lokal! Det är iaf mitt mål...jag vill inte bara ha en nätbutik, jag vill träffa mina kunder, exponera till inspiration osv...
    Må så gott!
    Kram
    Päivi

    SvaraRadera