Välkommen...

…till min blogg!

En blogg med doft av vintage och en känsla av


shabby chic!

Det handlar om passionen för lantlig och romantisk heminredning. Jag bjuder på tips och idèer och hoppas på att kunna inspirera.




Varmt välkomna!


måndag 17 maj 2010

Lite fint på altanen..

Under helgen har jag fått så mycket påfyllning av energi till min inbygda motor. Träffat många trevliga kunder, massor med gos och mys med mitt barnbarn, Leon. Umgåtts med släkt och vänner. Målat lite. Varit på loppis. Fixat i trädgården och på altan....etc etc
Så nu är jag "fit-for-fight" igen!
Nedan kan ni se lite av helgens fix&trix.

Gjorde en liten kreaktion av lite tyll och hönsnät..snygg? ja, jag vet inte, men det var roligt att få skapa.

En liten hörna på altan med blommor, gamla äggkartonger och några änglar. Dom vita pelargonierna, fick jag av min sambo.. Han skulle till affären och handla och frågade om jag ville ha nåt??? Så jag klämde till med, -ja, överraska mig! Jag trodde han skulle köpa godis eller nåt.
Han hade fått ett riktigt svårt uppdrag, tyckte han...
Men jag tycker han lyckades alldeles utmärkt, för han överraskade mig rejält.

På väggen hänger en underbar hängare från Jeanne Dárk living, (Ps. har 1 kvar i butiken) På den har jag hängt upp en Mårbacka som jag planterat i en kruka med en rostig korg. Där hänger även några gamla rostiga kedjor, en strut jag gjort med gamla psalmblad,spets och lite korsdekorationer, i den har jag torkade rosor. Ni kan även se en liten sopborste som jag hittade hos en gammal snäll gubbe. Han skulle tömma ett stort underbart gammalt stenhus, åt en vän till honom som hade avlidit. Det var en underbar upplevelse för mig och min vän A. Vi har köpt och fått så mycket fint av honom. Även dom otroligt härliga äggkartongerna kommer därifrån, likaså dom rostiga kedjorna. Jag kan kalla honom för snälla gubben, för det kommer säkerligen flera bilder på saker som kommer därifrån.
Må så gott allihopa!
Kram
Päivi


1 kommentar:

  1. Hej!
    Hoppas att du mår bra. Så fint du grejat på er altan. Ha det bra Kram Aydan

    SvaraRadera