Välkommen...

…till min blogg!

En blogg med doft av vintage och en känsla av


shabby chic!

Det handlar om passionen för lantlig och romantisk heminredning. Jag bjuder på tips och idèer och hoppas på att kunna inspirera.




Varmt välkomna!


tisdag 28 september 2010

Panduro-pyssel

Som jag skrivit i ett tidigare inlägg så beställde jag lite varor från Panduro. Jag var ju så otroligt pysselsugen... Här kommer bilder på lite av det jag hittills har gjort. Jättekul!!

Bokstäver i träfiber...

Före:
Efter

För er som inte vet, så är jag mormor till en underbar liten gosse som heter Leon, (5 månader). Detta är en present till honom. Men det kommer inte att bli någon överraskning, då jag misstänker att min dotter kommer att kika in på min blogg innan jag hunnit överlämna presenten. Bakom dessa ord limmade jag fast en upphängningsögla.
Dekorationsord i trä.

Carpe har jag målat svart, Diem är på bilden fortfarande omålad och trären. Den målade jag sedan också svart...

Efter: Här är det färdiga resultatet. Hur jag målade dom kan ni se tips på i förra inlägget.


Det jag gjorde med dessa ord var att jag lät de ligga på ett tidningspapper en stund direkt efter att jag målat dom med den vita färgen. Därav denna häftiga patina.

Nu ska jag ta hunden och gå till skogs. Kanske hittar jag lite mer kantareller... Jag har plockat upp emot 15 kg, hittills! Jag behåller inte allt till mig själv för det får inte plats mer i frysen. Jag har gett bort massor till mina vänner och så har jag faktiskt sålt till en restaurang också. För pengarna kan jag köpa lite mer pysselmaterial...hihi! Kramar till er alla från den pysseltokiga skogsmullen, Päivi

3 kommentarer:

  1. Jag & Adam tackar så mkt.
    Det var jätte fint...

    SvaraRadera
  2. If you want to save money and create a one-of-a-kind bassinet that matches the nursery decor, making your own is the only way to go.

    And enjoy your new baby, your whole life has just changed.
    A toddler bed is often used when the baby gets a little bigger.



    Feel free to surf to my web site - stroller [http://video.kosovalindore.org]

    SvaraRadera
  3. Their products are well designed and manufactured using the best materials and techniques.
    Many times if you use our suggestion you will find that the quality backpacks are the same price as the cheaply made
    backpacks. To do this I still put a large plastic bag in my backpack and pack everything
    in this.

    My weblog :: girls backpacks

    SvaraRadera