Välkommen...

…till min blogg!

En blogg med doft av vintage och en känsla av


shabby chic!

Det handlar om passionen för lantlig och romantisk heminredning. Jag bjuder på tips och idèer och hoppas på att kunna inspirera.




Varmt välkomna!


fredag 3 september 2010

"Ordning och reda pengar på Freda"

Ja, jag vet inte om det kommer några pengar men jag håller på att försöka hitta olika fina lösningar på att hålla ordning på alla små pryttlar. Det är ju inte så fint att allt ligger huller om buller i lådor och skåp. Många grejjer kan man ju ha framme o göra fina stilleben. Men man har ju mycket sånt som inte gör sig så fint framme. Jag menar allt smått som batterier, gummisnoddar, häftstift och...ja, ni förstår nog vad jag menar. Hittade enkla men trots allt fina korgar på Jysk för 15 kr/st.

Jag målade dom förståss i vitt med Nordsjös häftgrund. Det är lite pilligt att måla rotting, men det blir ju fint, så det är värt besväret. Det finns ju förståss färdigmålade vita korgar men dom var bra mycket dyrare. Men så är jag ju en pysslare så det blir lite roligare om man har gjort det själv. Dom här fina gamla porslinsknopparna kommer från ett par som min sambo var och målade hos. De skulle kastas så min sambo räddade livet på dom. Av respekt för parets integritet vill jag inte avslöja deras namn, men de är kända från både tv och musikvärlden. Tack till er om ni läser detta, jag vart jätteglad!

1 kommentar:

  1. hej, javisst är det roligare om man pysslat till grejerna själv. Dina korgar blev så fina och hur snygg är inte skänken du förvarar korgarna i då, ååå så vackert. Kram på dig/Ingela.

    SvaraRadera