Välkommen...

…till min blogg!

En blogg med doft av vintage och en känsla av


shabby chic!

Det handlar om passionen för lantlig och romantisk heminredning. Jag bjuder på tips och idèer och hoppas på att kunna inspirera.




Varmt välkomna!


tisdag 21 september 2010

Lite blandat!

Ni som känner mig vet ju att jag är en riktig skogsmulle. Förutom alla kantareller jag plockat under helgen+igår ( ca 10 kg) så plockade jag även lite lingonris. Fick idèn av en annan bloggare och gjorde mig en krans av lingonriset. Det som blev över satte jag i en kanna som jag hittat på återvinningscentralen!
Hängde upp kransen i mitt köksfönster!
Som jag skrivit tidigare så håller jag på att fixa iordning i vårt arbetsrum/gästrum. Jag har så otroligt mycket scrapbooking grejjer och vill ha de lätt tillgängliga men ändå inte synliga. Målade den lilla byrån med 9 smålådor från Ikea, där finns plats för en hel del scrapgrejjer. Den lilla byrån eller vad det kallas med plastlådor är perfekt att förvara alla pärlor, brads och annat smått & gott i. Även den har jag hittat på återvinningscentralen. Passade bra på hyllan brevid mini växthuset av zink som jag fyndade på loppis i helgen för en tia!


Denna hylla fick sambon också upp häromdagen. Den hänger ovanför gästsängen...ganska mysigt tycker jag, med lite inredningstidningar, extra kuddar och en pläd.

2 kommentarer:

  1. ååå så fint du har hos dig Päivi. Vilka fynd du gör oxå, riktigt fina och då är din höst räddad med skogens guld i frysen, vilken lycka. Kram på dig/INgela.

    SvaraRadera
  2. Tack så mycket, vad glad jag blir. Kram på dig också och ha en riktigt bra dag. //Päivi

    SvaraRadera