Välkommen...

…till min blogg!

En blogg med doft av vintage och en känsla av


shabby chic!

Det handlar om passionen för lantlig och romantisk heminredning. Jag bjuder på tips och idèer och hoppas på att kunna inspirera.




Varmt välkomna!


torsdag 23 september 2010

Allt är inte vitt...

hemma hos mig. Mitt mål är att ha en röd tråd, och den röda tråden är VIT. (borde kanske ska säga "vit tråd" istället, hihi!). Vissa detaljer får vara som de är, det är lite fint med saker som sticker ut. Det ska ändå gå i harmoni med det vita. Gamla trälådor och annat, ska bara inte målas. Men jag har lite annat smått och gott också som får ha ursprungsfärgen kvar, som denna fina ljusstake jag köpte på bakluckeloppisen här i Bålsta förra helgen. Den betalade jag hela 6 kronor för! Jag ställde den brevid min grönpatinerade lampa som jag länge funderat på att måla vit. Men nu när ljusstaken står där så fint, så får nog lampan behålla sin gröna färg ett tag till. Lampan sålde jag i butiken jag hade, och jag tvungen att behålla en åt mig själv. Den är så himla fin och lite annorlunda, och den är hela 70 cm hög. Fick hem lite varor från Panduro häromdagen och det fullkomligt sprudlar av inspiration och kreativitet inom mig.

Pallen ni ser har jag först målat grön med allmogefärg. Sedan har strykt på med vit häftgrund. Därefter har jag bara slipat och skrapat, så lite av det gröna kommer fram. Det kanske inte framgår av bilden men ljusstaken är grön och ser lilte "ärjad" ut.


Här är ett av mina pyssel-alster som jag gjort, basen är en styrolitring från panduro. Lindade massor av spets runt ringen och lite andra dekorationer. Resultatet vart en romantisk krans.




Jag kommer att visa er mer pyssel vartefter det är klart.Det får bli allt för denna gång, för nu ska jag pyssla vidare. Kram på er alla goa läsare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar