Välkommen...

…till min blogg!

En blogg med doft av vintage och en känsla av


shabby chic!

Det handlar om passionen för lantlig och romantisk heminredning. Jag bjuder på tips och idèer och hoppas på att kunna inspirera.




Varmt välkomna!


onsdag 8 september 2010

Hitta hem

Jag har under mina 43 år haft många olika inrednings stilar hemma. Jag har alltid varit intresserad av inredning, men det är först nu på senare tid som jag känner att jag hittat hem. Det lantliga, vita och romantiska hemmet är där jag trivs och känner mig harmonisk. Jag har så mycket idèer om vad jag ska göra och projekten sitter bara och väntar på att förverkligas. Men det handlar ju tyvärr om tid och pengar också. Mycket har vi hunnit att förändra men det är mycket kvar. Jag tror i och för sig att man aldrig blir riktigt klar, det är lite det som är charmen också. Man fixar och trixar, flyttar runt och ser alla fina saker på nytt, om och om igen. Men just nu har vi i alla fall 2 stora projekt som jag vill komma igång med, det ena är sovrummet och det andra är vardagsrummet. I sovrummet skall det målas och sättas upp panel etc. I vardagsrummet vill jag ha en ny soffa. Där ska vi även måla parketten vit. Den är jätteful och sliten, (sliten på fel sätt).
I sovrummet har jag börjat lite smått med bla garderoben...nu är det bara resten kvar!

Här är en "gammal" furugarderob som jag målat och fixat till.
Insidan av garderoben fick sig ett ansiktslyft med tapet och panel. (panelskiva)

Här kan man se lite mer av insidan samt ett par gulliga gamla och slitna barnskor. Det är nog många barn som fått springa omkring i dessa.

1 kommentar:

  1. Jag förstår precis vad du menar. Jag känner detsamma inför den lantliga och romantiska stilen.
    Man känner sig som hemma!

    Jättefint skåp!
    Kram C

    SvaraRadera