Välkommen...

…till min blogg!

En blogg med doft av vintage och en känsla av


shabby chic!

Det handlar om passionen för lantlig och romantisk heminredning. Jag bjuder på tips och idèer och hoppas på att kunna inspirera.




Varmt välkomna!


söndag 12 september 2010

Bland kullerstenar...

Jag har varit bortrest i några dagar med min far. Vi var till min födelsestad i Finland hos släktingar, på en snabbvisit. Pappa sitter i rullstol och är ganska skruttig, så han klarar sig inte på egen hand. Men efter att vi klarat av hans bankaffärer och annat smått o gott så hade jag nån timme över för mig själv. Staden som vi var i heter Rauma och ligger ca 10 mil från Åbo. Det är en underbar pitoresk liten hamnstad. Jag bara älskar att komma dit, tyvärr blir det inte så ofta mellan besöken. Men jag hann iallafall besöka den gamla delen av Rauma som har så fina hus och kullerstensgator, man kan nästan tro att tiden har stått stilla här. Det fanns en hel del mysiga inredningsbutiker som jag bara var tvungen att botanisera mig i. Tyvärr så är det jäkligt dyrt (ursäkta ordvalet) i Finland för oss.

Bilder från Gamla Rauma





Några inköp gjorde jag trots allt...
Tyvärr fanns det bara 2 stycken av dessa fina äggkoppar i glas och fattigmanssilver. Kanske hittar jag fler här i Sverige.
Vita små gulliga äpplen fick också följa med hem
En söt liten ljushållare som får dingla i en av mina mjölkflaskor. (detta ex är en stor sådan)

2 kommentarer: