Välkommen...

…till min blogg!

En blogg med doft av vintage och en känsla av


shabby chic!

Det handlar om passionen för lantlig och romantisk heminredning. Jag bjuder på tips och idèer och hoppas på att kunna inspirera.




Varmt välkomna!


söndag 5 september 2010

Ja, jag är en skogsmulle!

Så fort jag bara kan så är jag i skogen och plockar bär & svamp. Så jag kan nog identifieras med en skogsmulle. Denna helg vart det både kantareller, blåbär och lingon. Mycket att rensa, men jag har ju en sådan snäll sambo som gör detta åt mig. Plockade även lite blommor från trädgården och gjorde lite blomsterarrangemang. Det är ju så kul att skapa!

Kan inte låta bli att mixtra med bilder...är ju så stolt över mig själv att jag kan!!!
Det är ju vackert med höstens färger! Gula kantareller, röda lingon och blåbär...mums!

Fyllde glaskupan med massor av olika blommor från trädgården. Ett hjärta med prismor och ett gammalt fotografi fick pryda det hela....
Ställde glaskupan på ett gammalt symaskinsbord tillsammans med en gammal Singer och ett strykjärn. Oj, Mona-Lisa kom visst med hon också!
Även denna krukställning av zink fyllde jag med blommor och en kvist med äpplen.

Hoppas att även ni har haft en trevlig helg! Kram

1 kommentar: