Välkommen...

…till min blogg!

En blogg med doft av vintage och en känsla av


shabby chic!

Det handlar om passionen för lantlig och romantisk heminredning. Jag bjuder på tips och idèer och hoppas på att kunna inspirera.




Varmt välkomna!


måndag 4 oktober 2010

Mera blommor

Satt barnvakt till min lilla gospelle Leon i Lördags, och som tack för hjälpen fick jag denna söta blomma av min dotter. Hjärtan på tråd som den heter är så himla skir och fin. Kameran på bilden köpte jag på en loppis i Lördags för 40 kronor. Ett riktigt fynd! Boken "Jesu liv i konstens mästerverk" hittade jag på ÅVC och har en massa fina bilder och texten har ett gammaldags typsnitt. Tänkte att det kan vara användbart i både scrapbooking och andra pysselalster.
När jag var och handlade på Ica igår så hittade jag den här häftiga blomma. Vad den heter har jag självklart redan glömt bort. Är så himla dålig på att komma ihåg namn på blommor. Den står iallafall i hallen och hoppas på att överleva lite drag.

1 kommentar:

  1. Jättefint!
    Tänk vad man kan göra med möber som ingen annan vill ta hand om! Bra ide med hönsnätet och mycket snyggare än glasluckorna.
    Kan tänka mig att du redan i detta nu funderar över vad nästa projekt ska bli därhemma?
    Följer din fina blogg - så jag får väl veta så småningon, lite nyfiken som jag é!
    Hej hopp från Loo

    SvaraRadera