Välkommen...

…till min blogg!

En blogg med doft av vintage och en känsla av


shabby chic!

Det handlar om passionen för lantlig och romantisk heminredning. Jag bjuder på tips och idèer och hoppas på att kunna inspirera.




Varmt välkomna!


fredag 22 oktober 2010

En mysig eftermiddag

Igår eftermiddag tog jag med mig min dotter och mitt barnbarn till "Systrars Söta" ett cafè/butik, här i Bålsta. De hade dukat upp för Afternoon thè, en härlig buffè med thè, scones, snittar och marmelader etc. Det var riktigt mysigt och det var mycket folk som hittade dit denna underbara dag. Gott var det också! Det var en riktigt mysig eftermiddag. Handlade med mig en blomma, kruka och en liten ljuslykta i form av en flaska i fattigmanssilver. kika in på deras blogg för att se vad de har för kommande aktiviteter på gång, för det är verkligen värt ett besök. http://www.systrarssota.blogspot.com/ eller www.systrarssota.se Här var det dukat med en massa godsaker
Många goda thèsorter fanns det att välja mellan
En del av butiken
Ännu en bild från den lilla butiksdelen med massor med små söta inredningsdetaljer. Kolla in fondväggen! Riktigt häftig tapet!
Lite krukor och annat smått o gott kan man hitta i butiken
Här hänger ljuslyktan i fattigmanssilver som jag köpte med mig hem. Den lyser så fint i kvällsmörkret
Krukan och blomman jag köpte. Växten heter, SOPHORA...vi skrattade gott åt namnet.

2 kommentarer:

  1. visst var det trevligt ahaha.
    Japp, du var och tränade när jag var runt o tog bilder ;D

    SvaraRadera
  2. Halloj, å vad tråkigt att läsa om olyckan...Aldrig roligt när något sådant händer..usch...Vilka fina bilder du har lagt in :-)Hoppas verkligen Ni hade en mysig stund hos mig....kraam kat

    SvaraRadera