Välkommen...

…till min blogg!

En blogg med doft av vintage och en känsla av


shabby chic!

Det handlar om passionen för lantlig och romantisk heminredning. Jag bjuder på tips och idèer och hoppas på att kunna inspirera.




Varmt välkomna!


fredag 15 oktober 2010

Konst uppåt väggarna

Väggarna hemma hos mig är inte fyllda med konst, de är rätt så tomma måste jag medge. Jag har hyllor, schabloner, skåp, speglar, krokar mm mm. Nu har jag satt upp en tavla iallafall! Eftersom jag absolut inte är konstnärligt lagd, så fick det bli en kreativ tavla istället. Hittade en tavla med ett jättefult motiv för ett tag sedan. Ramen var fin så jag tog till vara på den. Jag målade över motivet och ramen med vit färg. Sedan har den stått och väntat på vad jag skulle hitta på med den. Det fick bli en tavla med ramar! Nu sitter den uppe på en vägg som stått helt tom sedan omålningen. Tanken är att det ska bli en fotovägg. En vägg med bara svartvita fotografier, med massor med olika sorters ramar. Nu ska jag bara få "ändan ur vagnen...." och framkalla de foton som jag tänkt mig ha på den väggen.
Hoppas ni alla får en riktigt trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar