Välkommen...

…till min blogg!

En blogg med doft av vintage och en känsla av


shabby chic!

Det handlar om passionen för lantlig och romantisk heminredning. Jag bjuder på tips och idèer och hoppas på att kunna inspirera.




Varmt välkomna!


söndag 10 oktober 2010

"Make over"

Minns ni skåpet jag köpte i våras...
Nu är den äntligen klar och jag är riktigt nöjd med slutresultatet.
Innan var den lite gul/vit och nu är den bara vit. Bakstycket har vi klätt in med en panelskiva
"staketet" eller listen som satt i den öppna mittendelen är borttaget.

Glasluckorna togs bort och istället satte jag dit ett vanligt hönsnät.

Eftersom detta skåp är väldigt tungt så fick vi förstärka med en regel nedtill, som vi målade vit. Satte upp en söt hängare med hjärtan på regeln där dessa små söta florabilder får hänga.

2 kommentarer:

  1. Det blev riktigt fint.
    Förstår inte hur du kan se hur fint ett fult skåp kan bli! Du är så duktig, är stolt över dig mammi.

    SvaraRadera