Välkommen...

…till min blogg!

En blogg med doft av vintage och en känsla av


shabby chic!

Det handlar om passionen för lantlig och romantisk heminredning. Jag bjuder på tips och idèer och hoppas på att kunna inspirera.




Varmt välkomna!


torsdag 14 oktober 2010

Griffeltavla

Var på Stinsens köpcentrum i Sollentuna, Stockholm och strosade. Skulle in på Panduro för att få lite inspiration. Det var en väldigt liten butik och det gav mig faktiskt inte så mycket. Däremot butiken mittemot, Granit! Köpte en avlång griffeltavla och en penna som jag länge eftersökt, men inte vetat att den ens har funnits. När jag hade min butik så frågade jag alla mina leverantörer inom hobby om det fanns någon tavelkrita fast i pennmodell, men ingen visste vad jag pratade om. Men nu, äntligen hittade jag en. Den är riktigt roligt eftersom man kan skriva på alla möjliga olika underlag, och den är avtorkningsbar, precis som en vanlig tavelkrita.

Här är griffeltavlan som jag köpte...omålad
Här kan ni se griffeltavlan färdigmålad och dessutom har jag skrivit på den med denna roliga penna. Spetsen på pennan är sådan att man kan välja om man vill skriva tunt eller tjockt. Har även skrivit på en glasburk för att visa hur det ser ut på glas.
Här har min 18-åriga son fått ett litet meddelande av mig...skrivet på en svart hylla som hänger i hans rum. Det är bara att torka av med en fuktig trasa och skriva ett nytt meddelande när det är dags. Exempelvis; Dammsug ditt rum! (hihi!)
En liten påminnelse till mig själv....glömsk som jag är!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar