Välkommen...

…till min blogg!

En blogg med doft av vintage och en känsla av


shabby chic!

Det handlar om passionen för lantlig och romantisk heminredning. Jag bjuder på tips och idèer och hoppas på att kunna inspirera.




Varmt välkomna!


lördag 17 april 2010


Denna underbara tunika fyndade jag igår. Var bara tvungen att ta kort på den och visa er dom fina detaljerna...och färgen var också så fin, härligt grön på något sätt. I min garderob är det annars mycket vitt, rosa och grått.
.
Idag ska jag fortsätta med köksbordet. Den har ju fått vänta några extra dagar dels pga att den är målad med oljefärg, så torktiden blir därmed något längre och sen har jag ju varit krasslig. Men såhär ser den ut nu iallafall. Idag ska jag köra med värmepistolen...så färgen bubblar sig lite grann och sen skrapar jag bort flagnerna. Det ska bli spännande, för jag har aldrig kört den varianten förut. Jag ska även prova ett nytt flytande vax som avslutning.Jag lovar att det kommer mer bilder på bordet igen, när den är klar.

Hoppas ni alla får en trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Snygg tunika, med fina detaljer. Gillar ditt loppisfyndade skåp som du visat tidigare det blev jättefint.
    Tack för tipset om spinnrockshjulet, ska nog måla det vitt o hänga i taket i köket för att hänga köksredskap på, vad tror du om det ??
    Ha nu en fortsatt skön helg
    Kram
    Annelie

    SvaraRadera
  2. Tack! Hjulet blir säkert jättefint att hänga köksredskap i, du måste lägga in bilder på den sen. Väntar med spänning..
    Må så gott
    kram
    Päivi

    SvaraRadera