Välkommen...

…till min blogg!

En blogg med doft av vintage och en känsla av


shabby chic!

Det handlar om passionen för lantlig och romantisk heminredning. Jag bjuder på tips och idèer och hoppas på att kunna inspirera.




Varmt välkomna!


lördag 10 april 2010

Äntligen..



..så är äppelstolen klar. Det vart lite mer jobb med den än vad jag trodde. Men så är det, man vet aldrig i förväg. Jag hade gjort allt, tvättat med målarsoda, slipat och slipat, men ändock så "blödde" det igenom. Men skam den som ger sig! Det var bara att ta i med hårdhandskarna. Det fick bli en matt alkyd- "olje"- grundfärg.(det är en snickerifärg som även går att måla på järn). Därefter strök jag som vanligt på med färglös möbelvax. Det gör att möbeln blir avtorkningsbar, samt att den ger möbeln en härligt mjuk finnisch!

Själva äppelmotivet målade jag inte på med så mycket färg, ville att den skulle sticka ut lite mer. Jag skrapade lite försiktigt med en kniv för att få stolen att se sådär lagom sliten och använd ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar