Välkommen...

…till min blogg!

En blogg med doft av vintage och en känsla av


shabby chic!

Det handlar om passionen för lantlig och romantisk heminredning. Jag bjuder på tips och idèer och hoppas på att kunna inspirera.




Varmt välkomna!


onsdag 8 december 2010

Tjuvstart

Vi har som tradition att klä julgranen på kvällen den 23 dec, men en liten gran har jag tjuvstartat med... Sonen undrade om vi bara ska ha en liten gran i år?? Men inte då, den stora klär vi som vanligt dagen innan, lugnade jag honom med. Trots att han är 18 år och försöker vara lite "tuff", så är han ändå liten när det kommer till traditioner och speciellt jultraditionerna. Det är viktigare än vad man tror med traditioner, man ska inte sluta med det bara för att barnen blivit stora. Själv älskar jag julen, speciellt att få julpynta och förbereda, det är så kreativt och att få vara kreativ så mår jag som bäst.
Den lilla i vardagsrummet.
En ännu mindre i hallen
Tags som jag gjort själv, ganska sött att hänga i granen eller sätta på ett ett paket
Lite annat juligt....en vit julstjärna är aldrig fel
Nyinköpt amaryllis inlindad med notpapper och fina band. Får se om den hinner slå ut till jul.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar