Välkommen...

…till min blogg!

En blogg med doft av vintage och en känsla av


shabby chic!

Det handlar om passionen för lantlig och romantisk heminredning. Jag bjuder på tips och idèer och hoppas på att kunna inspirera.




Varmt välkomna!


tisdag 14 december 2010

Lucia???

Ja, det var visst Luciadagen igår och jag har inte lyckats se en enda Lucia i år. Det är en av nackdelarna med att inte ha småbarn. (det är otroligt skönt att inte längre ha småbarn också ska jag glatt erkänna). Men en liten parvel har jag ju förståss...mitt lilla underbara barnbarn, Leon. Fick ett mms av dotera min med en Lucia hälsning.. Leon, Mormors sötaste tomtenisse!

Igår kväll chockerade jag dock familjen med lite lussefirande. Satte på mig en vit klänning och glitter i håret, kokade Thè, tog fram bullar, ljus och en bricka. När alla satt och tittade på Svenska hjältar så kom jag insjungandes...Sankta Lucia...!! Alla fick sig ett gott skratt kan jag lova!

Det blir ingen bild på mig när jag är Lucia, ni får hålla tillgodo med en bild på ännu en adventssljustake.

Denna ljusstake hittade jag på återvinningen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar