Välkommen...

…till min blogg!

En blogg med doft av vintage och en känsla av


shabby chic!

Det handlar om passionen för lantlig och romantisk heminredning. Jag bjuder på tips och idèer och hoppas på att kunna inspirera.




Varmt välkomna!


torsdag 9 december 2010

Julegott

Här kommer lite tips på julegott som är väldigt enkelt att göra. Idèn kommer från senaste numret av Jeanne D`ark living magazin. Jag har emellertid använt mandelmassa istället för marsipan.
Rulla bara små bollar av marsipan/mandelmassa. Lägg dom på en äggskärare och tryck till lite lätt, så får du dom fina ränderna på godiset. Doppa dom sedan i smält blockchoklad. Här har jag använt mörk blockchoklad, men nästa sats ska jag blanda med både ljus och mörk. Dekorera med något fint strössel!
De blir väldigt fint och som sagt så enkelt att göra. Fint att ge bort i present i någon snygg förpackning eller i en strut. Personligen gillar jag varken mandelmassa eller mörk choklad och min sambo är nötallergiker, så min son har fått vara testkanin...Betyg: Mycket gott! Så gott att jag nu måste göra en ny sats...
En liten bild på mina fina strassdroppar som hänger i fönstret.
...och här en bild på mitt fina olivträd, det är också en present som jag fick när jag fyllde år i förra månaden. Nu har den fått en jul-make-over, med lite juteväv och ett riktigt grovt snöre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar