Välkommen...

…till min blogg!

En blogg med doft av vintage och en känsla av


shabby chic!

Det handlar om passionen för lantlig och romantisk heminredning. Jag bjuder på tips och idèer och hoppas på att kunna inspirera.




Varmt välkomna!


onsdag 21 juli 2010

Små, små detaljer och ett stort projekt!

Det är ju så roligt att göra små stilleben lite här och var. Har man tröttnat på något så kan man bara flytta runt sakerna lite så blir det som nytt igen. Men man är ju alltid på jakt efter nya fina saker, så man kan göra lite nya varianter. Och sommaren är den bästa tiden för att hitta dom där små pärlorna. Det är ju trots allt på sommaren man kanske har mera tid att åka omkring på loppisar och auktioner. På vintern är det inte lika stort utbud på loppisar tyvärr. Det är på vinterhalvåret man skulle behöva muntras upp med lite sådant skoj. Men nu får vi alla "loppisälskare" njuta av denna underbara tid och ladda batterierna ordentligt inför den kommande höst- och vinterperioden.

Gamla glasögon med ett vackert fodral.

Dessa små bokstäver köpte jag på Hemtex!

Jag är en schablonälskare!






Hittade ett skåp på en liten loppis som jag var på i våras. Skåpet ska jag ha ovanför vår kökssoffa. Den har stått i garaget och väntat på att bli omhändertagen, och nu fick den komma ut i friska sommarluften. Jag har lite idèer på vad jag ska göra med den...



Steg 1 är iallafall att slipa den.

Steg 2 måla

Steg 3....får ni se senare när jag har övertalat min sambo att hjälpa mig med vissa saker som jag själv inte klarar av.




Må så gott alla mina kära bloggläsare, för nu ska jag ut och slipa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar