Välkommen...

…till min blogg!

En blogg med doft av vintage och en känsla av


shabby chic!

Det handlar om passionen för lantlig och romantisk heminredning. Jag bjuder på tips och idèer och hoppas på att kunna inspirera.




Varmt välkomna!


torsdag 29 juli 2010

Arbetet fortsätter...

Det har gått lite trögt med mitt skåp-projekt. Jag tog ett nytt beslut och tog bort den ursprungliga färgen med värmepistol. Detta gjorde jag för att den hade ett ganska tjock lager med färg och den var dessutom inte så fint målad innan. Som ni ser så har jag tagit bort en del detaljer också...vi får se hur slutresultatet blir. (i ett tidigare inlägg finns bild på hur skåpet såg ut när jag köpte den)




Hittade även ett fint gammalt fickur i min sambos gömmor. Tyckte det var bättre att den får pryda vårt hem istället för att gömma undan den i en låda där ingen kan njuta av den.


Den där konstiga gröna grunkan som jag tidigare visat i bloggen har fått sällskap av en urtavla. Det är en vanlig knopp som jag köpt på Åhlens. En rolig liten detalj, tycker jag!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar