Välkommen...

…till min blogg!

En blogg med doft av vintage och en känsla av


shabby chic!

Det handlar om passionen för lantlig och romantisk heminredning. Jag bjuder på tips och idèer och hoppas på att kunna inspirera.




Varmt välkomna!


måndag 5 juli 2010

Borta bra men hemma bäst...

En bild på utsikten vi har från stugan uppe i Norrland/Fränsta. Sjön heter Ljungan så otroligt vackert. Tomten sträcker sig en bit ut i vattnet! Här tog vi oss både morgon och kvällsdopp! Kallt? ja, men väldigt uppfriskande i sommarhettan.
...ett ordspråk som faktiskt stämmer. Nu har jag farit och flängt så mycket, så det känns riktigt skönt att vara hemma. Det har ju förståss varit helt underbart, med alla loppisar jag beskökt och alla loppisar jag stått själv på. Umgåtts med nära och kära, fint väder med sol och bad i både hav och sjö.
Idag ska jag bara ta det lugnt, göra sånt som jag känner för. Det där med dammtussar, tvätt och posthögen tar jag itu med i morgon. Man måste få landa lite.

Vi kom hem sent igår kväll och det gjorde även min "lilla" son som varit borta 1 vecka på Öland med sina kompisar. Under tiden han var där så fyllde han 18 år!! Så när han kom hem firade vi lite med champagne och presenter.


Jag blir så varm av denna bild, den talar för sig själv.
Lunchen på midsommarafton firade vi hos ett par bekanta till svärföräldrarna som har en stuga 2 mil rakt upp i skogen vid en liten sjö. Otroligt charmigt! Båda bilderna är tagna därifrån.
Den naturligt patinerade dörren och skylten gjorde att man blev glad när man behövde besköka utedasset.

2 kommentarer: