Välkommen...

…till min blogg!

En blogg med doft av vintage och en känsla av


shabby chic!

Det handlar om passionen för lantlig och romantisk heminredning. Jag bjuder på tips och idèer och hoppas på att kunna inspirera.




Varmt välkomna!


tisdag 6 juli 2010

Ny favorit i målarverkstan

Jag har ju som jag tidigare skrivit varit upp i Norrland och fyndat lite på loppisar. Man hittar ibland någott snyggt men det är kanske något som inte riktigt stämmer. Man måste blunda och försöka se potentialen i själva prylen, hur kan den göra sig i vitt? Har jag plats för den? Vad kan jag använda den till? osv osv. Jag hittade några sådanna prylar, bla denna stormlykta. Men att den var i guld kändes inte så bra, jag köpte den iaf för jag gillade den!

Frågade min sambo som är målare vilken färg som skulle bli bäst att måla den med. Jag hade tänkt mig något avancerat, men det var mycket enklare än så.




Det vart jättebra och jag kan verkligen rekomendera denna enkla lösning för målning av metaller av olika slag. Tänk på att hellre spraya flera gånger än att få den täckt vid första försöket. Det kan annars bli lite rinningar som kan vara svåra att få bort på ett snyggt sätt.


Hoppas jag lyckats inspirera någon iaf!

1 kommentar:

  1. Vad fin den blev, en helt annan lykta nästan.
    Du är så fiffig du.

    SvaraRadera