Välkommen...

…till min blogg!

En blogg med doft av vintage och en känsla av


shabby chic!

Det handlar om passionen för lantlig och romantisk heminredning. Jag bjuder på tips och idèer och hoppas på att kunna inspirera.




Varmt välkomna!


måndag 9 augusti 2010

Nykomling i vardagsrummet

Min sambo som är målare har ju förmånen i sitt arbete att få komma hem till många olika sorters människor och deras hem. En del håller sig i skymundan, andra kan han komma väldigt nära inpå. Vi är ju så olika vi människor och bra är väl det. Men i vilket fall som helst så var han och målade hos ett äldre par som skulle flytta till ett mindre, bekvämare boende på ålderns höst. De bodde på en stor gård ute på landet och hade köpt ett litet radhus, som nu skulle totalrenoveras innan ed flyttade in.Av någon anledning så berättade det här gamla paret att de hade så mycket saker och skräp som de var tvungna att få iväg innan de nya husägarna skulle flytta in. Dom frågade honom om han kanske ville ha något som lite extra bonus. Sambon överraskade mig rejält när han kom hem med bla den här gamla kistan. Jag vart jätteglad för jag tyckte den var så himla läcker. Den har nu fått flytta in i vardagsrummet och jag tänkte förvara mina inredningstidningar i den. Men som alltid så står jag i valet och kvalet om jag ska måla om den eller inte...vad tycker ni?

1 kommentar:

  1. Vad kul att få saker o kistan är så charmig. Svårt val att måla eller ej. Du undrade hur jag gör när jag målar bokstäer... så här gör jag. Skriver ut texten på skrivare, förstorar o skriver ut på overheadplast, fyller i konturerna på baksidan o kalkerar sen av det hela på möbeln o målar sen med pensel. lite pyssel men ganska roligt.
    Ha nu en fin vecka
    Kram
    Annelie

    SvaraRadera