Välkommen...

…till min blogg!

En blogg med doft av vintage och en känsla av


shabby chic!

Det handlar om passionen för lantlig och romantisk heminredning. Jag bjuder på tips och idèer och hoppas på att kunna inspirera.




Varmt välkomna!


måndag 2 augusti 2010

Fräscha upp dina loppisfynd!

Nu när det regnar och regnar, så är det perfekt tid för lite pyssel. Passa på att fräscha upp dina loppisfynd.
TIPS: Här har jag målat om en lampa som jag köpte av Cecilia uppe i Storboda, Medelpad.(hennes loppis har jag skrivit om i ett tidigare inlägg).
Före


Jag ruggade upp själva lampfoten med ett fint sandpapper. Sen målade jag den med svart färg, Nordsjös Pansarol. Det var en riktigt bra färg. Bra täckförmåga, det räckte med en strykning och den flöt ut på ett sånt himla bra sätt. Kan verkligen rekomendera denna färg. Jag målade den svart för den ska stå i vårt arbetsrum. Där har vi lite andra svarta detaljer, så jag tyckte det vart bra med en svart fot till den vita glas"skärmen". Arbetsrummet/gästrummet är under "förändring" så därifrån kommer ni få se bilder på senare.
Efter
Här en liten bild på en vas/kruka som jag köpte på COOP! Härligt robust som bryter av lite grann. Billig var den också. De hade 50 % på alla utomhuskrukor! Många av krukorna de hade passar väldigt bra även inomhus.
Regnar det även hos dig? Tänk positivt! Det är bra för både bären och svamparna i skogen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar