Välkommen...

…till min blogg!

En blogg med doft av vintage och en känsla av


shabby chic!

Det handlar om passionen för lantlig och romantisk heminredning. Jag bjuder på tips och idèer och hoppas på att kunna inspirera.




Varmt välkomna!


tisdag 22 juni 2010

Loppis i Grisslehamn

Vilken helg! Helt underbart var det i Grisslehamn, med båthamnen alla små fina hus och självklart loppisen. Vi hade inte det optimala vädret man kan önska sig, men vi hade tur att det inte regnade. Mycket folk och en härlig stämning var det, och vi sålde massor! Det vart lite extra klirr i kassan. Jag har en speciell tygpåse från Marimekko som jag samlar min förtjänst i, jag kallar den för min "loppisplånbok". Den kommer till bra användning nu när jag åker upp till Norrland över midsommar. Min vän Ann kommer att avlösa min sambo som åker hem på Söndagen. Då ska vi bara mysa och åka runt på loppisar. jag har mina favoriter däruppe, men hoppas vi hittar några nya gulgruvor. Om vi har tur så finner jag bra grejjer som jag sedan kan ha i min blivande Nätbutik, (http://www.hemochtrevligt.se/).


Sedan blir det loppis i Grisslehamn igen, helgen efter midsommar. Har ni tid och möjlighet så är det väl värt ett besök. Och varför inte passa på att ta en tur med Eckerölinjen, äta god mat, handla Tax-free, och bara njuta av havet några timmar.






Lite påfyllning i vassamlingen blev det under helgen också
Utsikt från husvagnen där vi bodde under helgen
"Gräddhyllan" Här delar min vän Ann och hennes bror på dom 2 bästa platserna på hela campingen. På en liten upphöjning, för bästa utsikt över havet. Man ser ut i det öppna havet!


Tack Ann och Gunnar för en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar