Välkommen...

…till min blogg!

En blogg med doft av vintage och en känsla av


shabby chic!

Det handlar om passionen för lantlig och romantisk heminredning. Jag bjuder på tips och idèer och hoppas på att kunna inspirera.




Varmt välkomna!


onsdag 23 juni 2010

Blomster rea!

Vilken underbar dag det har varit idag. Sol, sol och massor med värme. Dagen började med ett telefonsamtal från min vän Ann...det är rea/utförsäljning på alla blommor på Vi-butiken!!!

Det passade mig alldeles utmärkt för jag hade tänkt åka iväg för att köpa lite mer blommor till trädgården. Det blev en hel skottkärra full! Härligt, nu blir det planteringsdags. Måste bara fixa till några krukor och korgar först.

Skottkärran full med blommor...
I den här korgen som jag hittade på återvinningscentralen ska jag plantera några av blommorna jag köpte idag. Jag ska bara måla den först...gissa vilken färg??
Det här fina gamla hjulet har jag fått av min vän Ann. Den ska jag också måla...förståss!

I morgon bär det av till Norrland. Det ska bli roligt. Sambon och jag ska bara må gott och rå om varandra så mycket det bara går. Träffa hans mamma och hennes "gubbe" ska vi självklart också göra. Att vara i Norrland innebär även bla massor med loppisbesök. Men jag ska skona min lilla gubbe med loppisrundor. Ann, min kompis kommer upp på Söndag och löser av sambon som åker hem för att jobba, och vi ska gotta oss i alla loppisar vi hittar.


Hoppas ni alla får en jättetrevlig midsommarhelg, med mycket sol och värme.

Kram

Päivi

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar