Välkommen...

…till min blogg!

En blogg med doft av vintage och en känsla av


shabby chic!

Det handlar om passionen för lantlig och romantisk heminredning. Jag bjuder på tips och idèer och hoppas på att kunna inspirera.




Varmt välkomna!


onsdag 6 april 2011

Skoterolycka

Hejsan alla kära och nära! Har bestämt för att inte ursäkta mig varje gång det går långt mellan inläggen, utan jag skriver när jag kan och har tid helt enkelt, och hoppas självklart att NI finns där...när jag väl skriver. Det är ju trots allt ni som gör att jag skriver i bloggen överhuvudtaget. För vad vore en blogg utan läsare? Just nu sitter jag hemma med nackkrage och värk i både nacke, axlar och övre delen av ryggen. Vi tog oss en lång weekend till Lofsdalen och hade helt underbara dagar. Avslutningen var dock inte lika underbar.... Var med om en liten skoterolycka... Skotern välte och jag fullkomligt FLÖG av..slog huvet i backen så det visslade om det. Tur var att jag hade hjälm! Det läskiga i det hela är förutom skadorna, är att jag har en liten minneslucka. Men jag får lite "flaschbacks" då och då, så snart har jag nog pusslat ihop hela händelseförloppet. Annars så har jag har haft fullt upp med mina försäljningar på både Blocket och på Tradera, det är ju såå himla kul. Ibland har jag många objekt på en och samma gång och då gäller det att ha koll på inbetlaningar, packa varor och boka frakter, så man inte skickar fel saker till fel person, haha! Mitt mål med försäljningarna är att vi i vinter skall kunna åka till Thailand! Det vore underbart att få åka dit igen. Den här gamla vågen (Ursäkta den dåliga bildkvalitèn)har jag verkligen haft användning av nu när jag skickar så många paket. Den fungerar perfekt måste jag säga. Jag har en vanlig hushållsvåg också men den går bra upp till 2 kg, och många paket som jag skickar väger mer än så. Ute på Tradera jus nu: Schablon, Petite dèjeuner..
...stor bokstav från Jeanne D Àrk livng ....
...ljuskrona i smide...och lite till

Kram till er alla!

//Päivi//

2 kommentarer:

  1. Oj... tur du hade hjälm vännen. Stackare där, vad jobbigt.

    Skönt att sälja undan och göra något roligt för pengarna.

    Vila och krya på dig
    Kram Maria

    SvaraRadera
  2. Ojdå, det hade kunnat slutat riktigt illa. Hoppas du snart kryar på dig...kram kat

    SvaraRadera