Välkommen...

…till min blogg!

En blogg med doft av vintage och en känsla av


shabby chic!

Det handlar om passionen för lantlig och romantisk heminredning. Jag bjuder på tips och idèer och hoppas på att kunna inspirera.




Varmt välkomna!


söndag 30 januari 2011

I väntans tider

Eftersom min sambo jobbar så otroligt mycket, så hinner han inte med allting jag behöver hjälp med här hemma. Men jag ska inte klaga, för det kunde vara värre...att han inte hade några jobb alls. För i målarbranchen som han är i så brukar det vara tunt med jobb så här i Januari, men han har fullt upp med flera jobb samtidigt! Därmed så är det ännu inte klart i köket och Tv bänken är inte helt klar den heller. Jag har gjort klart det jag kan, så nu går jag i väntans tider. Men jag har ju svårt att vara helt sysslolös så jag har fixat med lite annat under tiden.
Denna spegel hittade jag på Bytesboden! På bilden sitter inte spegeln i som ni ser. Den satt helt lös så jag tog loss den inför målning och fotografering..
Först sprayade jag den med DecoMax Fläckstopper, för att försäkra mig att inte färgen skulle "blöda" genom. Sen tog jag ett par vändor med häftgrund och till sist förankrade spegeln i ramen. Själva spegelglaset är gammalt och fläckigt men den ville jag inte byta ut, för det har ju sin charm det också. Spegel lampetterna hängde i vårat sovrum tidigare men dom fick flytta in i vardagasrummet och sällskapa denna "nya" kreaktion.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar