Välkommen...

…till min blogg!

En blogg med doft av vintage och en känsla av


shabby chic!

Det handlar om passionen för lantlig och romantisk heminredning. Jag bjuder på tips och idèer och hoppas på att kunna inspirera.




Varmt välkomna!


lördag 1 januari 2011

1-1-11

Årets första dag har ett datum som verkligen står för en nystart. Vad ska vi då hitta på, när vi nu står inför ett helt nytt år? Äta nyttigare mat, inte äta godis, sluta röka, börja träna....ja, nyårslöftena kan vara många och svåra att hålla. Ett misslyckande kan ta ner vem som helst, så av den enkla anledningen tänker jag inte ha några nyårslöften. Jag duger som jag är och jag gör mitt bästa, mer kan jag inte göra, en enkel och bra livsfilosofi tycker i allafall jag. Det enda jag ska bli bättre på är att försöka laga mat med så lite farliga tillsatser som möjligt. Det är skrämmande hur mycket "skit" de stoppar i våra vanliga livsmedel, rena nervgifter faktiskt!
Ta tillvara på alla stunder och ögonblick, njuta av nuet..
"Äta bör man annars dör man". Varför låta finporslinet stå i skåpen och invänta högtidligheter? Varje dag är unik på sitt sätt!
Finns det något härligare än doften av nybryggt kaffe? Synd bara att jag inte gillar smaken!!! Denna söta kopp med kaffedoftande ljus, fick jag av "svärmor" i julklapp. Må så gott nu alla ni, och ta hand om varandra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar