Välkommen...

…till min blogg!

En blogg med doft av vintage och en känsla av


shabby chic!

Det handlar om passionen för lantlig och romantisk heminredning. Jag bjuder på tips och idèer och hoppas på att kunna inspirera.




Varmt välkomna!


tisdag 30 mars 2010

Snyggt i tvättstugan


Jag ville piffa upp lite i tvättstugan, men hade lite idétorka. Jag har varit ute efter två stora/vida glasburkar med glaslock, men har dessvärre inte hittat det någonstans, inte ens hos mina leverantörer. Burkarna hade jag tänkt ha till tvättmedel, så man slipper se två fula kartonger på hyllan. Det finns glasburkar av alla möjliga modeller men dom är antingen för små eller för höga. Jag var i allafall på Ikea igår och hittade ett suveränt substitut till glasburkarna....(Sagolik 2,5 liter 89 kr)

Dessa burkar är av Stål, Emalj, Glas, Silikongummi och de tål maskindisk. Locket är av glas. Jag lät mina geniknölar jobba fram ett förslag, för hur jag skulle göra för att skilja på vit- och kulörtvätts pulver... resultatet blev...
Jag skrev ut orden vit och kulör med ett snyggt teckensnitt. Klippte till dom så nära bokstäverna som möjligt för att få minimalt med vitt papper runtom. Därefter tog jag fram en rulle transparent hobbyfilm med klister. Jag centrerade orden mitt på locket, lade på filmen över hela locket och gnuggade fast den, så det inte blev några lufbubblor. Därefter drog jag runt kanten med ett vasst rakblad. Locket har en liten upphöjd kant så det var väldigt lätt att skära med rakbladet. Resultatet blev: Snyggt! Nu ska jag bara hitta några snygga, helst gamla rosfria skopor att dosera med. Men tills dess får det duga med ett deciliter mått i plast.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar