Välkommen...

…till min blogg!

En blogg med doft av vintage och en känsla av


shabby chic!

Det handlar om passionen för lantlig och romantisk heminredning. Jag bjuder på tips och idèer och hoppas på att kunna inspirera.




Varmt välkomna!


måndag 22 mars 2010

Kärt barn har många namn


Eftersom butiken heter Hem & Trevligt och därmed är tvåstavigt kan det ibland vara svårt att googla och hitta rätt.

(Skriver ner lite olika alternativ som man kan prova och hoppas att ni hittar rätt. hem och trevligt, hemochtrevligt, hemotrevligt, hem&trevligt eller helt enkelt hemtrevligt, vilket är ett ord som dom flesta kunder säger när dom kommer in i butiken).

Det är min önskan att man ska känna att det är hemtrevligt när man kommer in. Jag valde namnet Hem & Trevligt av flera olika skäl.
Dels för att det helt enkelt låter så fint och smakar bra i munnen.
Men även att här kan man hitta trevliga saker att pynta och inreda sitt hem med.
Eftersom mitt sortiment består av present, heminredning samt scrapbooking, så blir det helt enkelt Hem & Trevligt.

2 kommentarer:

  1. Kamilla Nilsson23 mars, 2010

    Hejsan!
    Om du kommer ihåg mig så var jag inne i dag hos dig och du frågade om jag hade något tips på hur man ska kunna hitta till dig från google.
    Ett tips jag kom på när jag var på väg hem:
    När du loggar in på bloggen så ska du leta efter något som heter taggar hellst google taggar. Där skriver du alla förslag, så som Hem och trevligt, hemtrevligt, hem & trevligt, ja allt du kommer på. Då ska man kunna hitta bloggen via google. Hoppas du fick lite hjälp :)

    // Kamilla Nilsson

    SvaraRadera
  2. Hej!
    Tack så mycket för tipsen. Jag fick även veta av killen som jobbar på min nätbutik att det kan ta upp till ett par veckor innan Google hittar....

    Uttrycket, "man lär så så länge man lever" stämmer väldigt bra.

    Tack än en gång och ha en bra dag.
    //Päivi

    SvaraRadera