Välkommen...

…till min blogg!

En blogg med doft av vintage och en känsla av


shabby chic!

Det handlar om passionen för lantlig och romantisk heminredning. Jag bjuder på tips och idèer och hoppas på att kunna inspirera.




Varmt välkomna!


söndag 21 mars 2010

Söndagspyssel



Det är mycket som ska hinnas med på söndagar eftersom det är den enda lediga dagen på veckan. Förutom dom tråkiga sakerna såsom tvätt och städ så bara måste jag få göra något kreativt.
Idag har jag bakat en smarrig marängtårta. Det är en slags sockerkaksbotten som man har marängsmet på.Dagens fyllning var en blandning av kesella och hallon, mums!Är det någon som vill ha receptet, så hör bara av er.

Lite målning vart det också såklart. Idag tog jag fram äppelstolen som jag ropade in på en auktion för en tid sedan. Jag har smakat på karamellen ett tag, och idag bestämde jag mig för att den skulle bli vit. Jag målar alltid mina möbler med Nordsjö`s häftgrund,(i den mån det går). När möbeln är färdigmålad så stryker jag på med en färglös möbelvax. Den ger en sån himla härlig lyster och ytan blir avtorkningsbar. Nu väntar jag bara på att den skall torka, så jag kan köra på en vända till. Jag lägger in en bild nu när den är struken 1 gång, och Senare får ni se när den är färdigmålad och när jag har tapetserat om sitsen.

1 kommentar: