Välkommen...

…till min blogg!

En blogg med doft av vintage och en känsla av


shabby chic!

Det handlar om passionen för lantlig och romantisk heminredning. Jag bjuder på tips och idèer och hoppas på att kunna inspirera.




Varmt välkomna!


fredag 26 november 2010

Vart tar tiden vägen?

Trots att jag inte jobbar för tillfället så hinner jag inte med någonting känns det som. Tiden har förmågan att bara svischa förbi och det är redan Fredag igen. Ett lyxigt problem kan man tycka, men i ärlighetens namn så hinner jag med mer när jag jobbar. Man får en annan struktur på livet, när man jobbar måste man planera tiden för att hinna med saker o ting. Jag försöker planera och få en struktur men det är ett av mina stora problem här i livet. Jag känner mig mer stressad när jag inte jobbar, för då har man större krav på sig själv. Nog om det, på Söndag är det 1:a advent och jag har som mål att ta fram allt som hör adventen till. Dvs om jag hittar allt i röran i garaget som man knappt kommer in i. Inte för att det står bilar där, utan det är en herrans massa färgburkar och massor med inventarier från min fd butik.
En liten frukost bild från förra helgen.
I burken förvarar jag saffrans skorpor som jag fick av min syster och hennes dotter i födelsedagspresent. De låg i en stor korg med massor med smått o gott. Bla var det en stor härlig Thèmugg, Chai Thè, ostar och marmelader, glögg, en jättefin kökshanduk mm mm
Nu måste jag rusa iväg och uträtta några ärenden, så jag passar på att önska er en härlig helg!

2 kommentarer:

  1. Hejsan, å vilken söööt tekanna å ljusstake du har på bild :-) ...känner precis igen mig i din beskrivning nu har jag börjat landa efter allt stök å bök som varit och börjar redan känna att jag inte har struktur men ingen idé att stressa upp sig eller hur?! Ha det bäst så hörs vi snart..kram kat

    SvaraRadera