Välkommen...

…till min blogg!

En blogg med doft av vintage och en känsla av


shabby chic!

Det handlar om passionen för lantlig och romantisk heminredning. Jag bjuder på tips och idèer och hoppas på att kunna inspirera.




Varmt välkomna!


onsdag 17 november 2010

Kransar, kransar

Hej på er allihopa! Det har inte varit så tätt mellan inläggen, och det beror på att min dator har krånglat en hel del på sistone. Men i Fredags så var jag iallafall och pysslade hos min vän Ann. Temat var: Kransar. Jag har gjort många olika kransar men nu lärde Ann mig en variant som jag tidigare inte har gjort. Det var jättekul, men otroligt tidskrävande. Men jag har lyckats åstadkomma 2 stycken hittills. I morgon ska jag till henne och pyssla igen och då har vi temat:Julkort
Skogsskörd; Blåbärsris, Lingonris, Lummer, Nypon....
Jag har använt en najtråd som kransbas. Vira den runt en kastrull, så får du en perfekt cirkel/form på din krans.
Sedan är det bara att köra igång...Man gör massor med små buketter. Jag har använt mig av allt det jag har plockat.(Lummer, Lingonris, blåbärsris). Dessa har jag sedan bundit ihop med Myrtetråd. Klipp bort de överflödiga stjälkarna.
Ta sedan en lång bit av myrtetråden och bind fast den första buketten.
Fortsätt sedan med resten av buketterna. Lägg dom lite sicksack så kransen blir tjock och jämn. Glöm ej att göra en ögla bak på kransen. Jag gjorde en ögla av najtråden
En av kransarna har jag redan hängt upp på ytterdörren, där får den hänga tillsammans med välkommenskylten. Närmare jul hittar jag nog på nåt mer juligt...kanske en God -Jul-skylt!
Här är den andra kransen. Virade runt lite fina organsaband i vitt och en härlig röd färg. Den ska få stå ute på altan tillsvidare. Nästa krans jag ska göra kommer att bestå av bara granris. Fick ett bra tips av en tjej som jobbar på Curves där jag tränar om att spraya kottar i vitt och silver. Snyggt tänkte jag direkt och tackade för tipset. Så nu ska jag skaffa mig silverspray, vit spray har jag ju sedan tidigare. Så nu ska det sprayas kottar.... som jag sedan binder fast i min grankrans. Lovar att lägga in bilder på detta sedan. Nu ska jag iväg och våga mig på att söka ett jobb. Jag vet inte om de har några lediga tjänster men jag skulle gärna vilja jobba där, så det är bara att chansa. Håll tummarna för mig!!! Många kramar till er alla

1 kommentar: