Välkommen...

…till min blogg!

En blogg med doft av vintage och en känsla av


shabby chic!

Det handlar om passionen för lantlig och romantisk heminredning. Jag bjuder på tips och idèer och hoppas på att kunna inspirera.




Varmt välkomna!


söndag 9 januari 2011

Paus i målandet

Ja, jag fick ta en paus i målandet av Tv-bänken. Detta för att det luktade så mycket om oljefärgen och vi har hunden denna vecka så vi tänkte att det kanske var lite för starka dofter för honom. Sen kom min lilla plutt (barnbarnet) till oss igår för att sova över med sin mamma, så det är inte lämpligt att hålla på med oljefärg då, och det har jag ju inte tid med då heller. Man tar ju tillvara på alla stunder man har honom hos sig. Det går så himla fort nu och det är så underbart att stanna upp och bara njuta av det lilla Livet. Det man brukar säga om att få barnbarn stämmer så underbart bra, "Livets efterrätt". Jag är så glad över att jag fick bli mormor i relativt ung ålder (43 år), då får jag förhoppningsvis vara med i många, många år.
En överlevare av alla julblommorna...(amaryllis)

En gammal låda som står på köksbänken med lite kryddor och annat smått & gott.
Två av alla mina gamla flaskor. Gillar att man kan använda sig av alla de gamla och fina saker man har.
Förvaring som tål att stå framme...

2 kommentarer:

  1. Hej!

    Klart du ska ägna dig åt barnbarnet istället för att måla. Han är så söt!
    Ska bli kul att få se din målade tv-bänk. Jag tror det blir bra, bra när man kan ta vara och ändra på det man har.

    Kul att du gillade skåpet, jag visst var det tur att han inte sålde de försig för då tror jag faktiskt vi bara hade köpt den nedre delen.

    Kram Anna

    SvaraRadera
  2. Underbart att få snosa på barnbarnet. Klart att han kommer i första hand.
    Bra att man kan använda och ändra på det man redan har hemma.
    Kram Maria

    SvaraRadera